reklama

Svet práce 2013

V stredu 25. septembra a štvrtok 26. septembra sa konal v Košiciach Svet práce 2013. Určite som tam chcel ísť, no žiaľ, nebolo s kým. Tak som sa rozhodol, že pôjdem sám. A neoľutoval som.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

25. september 2013 (streda)

AIESEC – Začni s AIESEC

Po vybavovačkách v meste sa mi podarilo prísť na začiatok prezentácie AIESEC. Takže presne včas. Do tejto študentskej organizácie som sa chcel dostať už minulý rok, ale nestihol som termín prihlášok a celkovo som sa rozhodol, že ešte trošku počkám, aby som si bol istý svojím rozhodnutím. A rozhodol som sa určite správne. Prvým kolom som prešiel, držte palce, ale verím, že sa mi AIESECarom podarí stať.

Profesia – Naskočte na správnu vlnu

Profesia bola profesionálna. Osobne si myslím, že ich prezentácia a celkový dojem môžem hodnotiť niekde medzi známkou A až B (na stupnici do FX). Na slovenské pomery pôsobili fakt profesionálnym dojmom. Vysvetlili, že si máme určite ísť za svojím, nevzdávať sa a inšpirovať: „Naskočiť na správnu vlnu.“ Mimochodom ich stránku osobne využívam a určite by som Vám poradil spraviť si na nej životopis. Určite sa Vám niekedy zíde.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

AT&T – Úspech? Úspech!

Táto prezentácia sa mi páčila z viacerých dôvodov. Najhlavnejším však bol ten, že ju prednášali manažéri, keďže aj ja sa učím za manažéra. Prezentovali ako by mal vyzerať pracovný pohovor. Určite by sme si mali naštudovať niečo o firme a mať otázky ohľadom firmy. Áno, aj Váš zovňajšok je veľmi dôležitý. Pozerať by ste sa mali niekde medzi stred oči, prípadne nos. Jedna z najdôležitejších je úprimnosť. Nehrať sa na niekoho kým nie ste (majster sveta), ale vedieť si priznať aj vlastné chyby a nedostatky, taktiež by ste mali vedieť, ktorým smerom chcete vyraziť, po slovensky: „Mať cieľ.“ Z predchádzajúcich pracovných (MLM) skúsenosti viem, že by sa mali ešte deliť na krátkodobé, strednodobé a dlhodobé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Leo Vojčík – Vojčík & Partners – Ako chrániť svoj nápad v biznise

Právnikov osobne celkovo veľmi uznávam. Sú veľmi dobrí rečníci. Táto prednáška bola celkovo veľmi osožná, lebo som pochopil ako to v umeleckom priemysle chodí. Dalo by sa to tu dosť dlho rozpisovať, ale v krátkosti len toľko: „Dávajte si pozor na svoje umelecké nápady a stále spisujte zmluvu, aby Vám „náhodou“ niekto Váš nápad neukradol.“ Tým, že máte dokumentáciu svojho nápadu môžete byť v „pluse“ oproti tomu, kto si Váš nápad privlastní.

Team SPŠE v Prešove – Tancujúci roboti

Šikovní chalani. Osobne som chodil na SPŠE do KE a ma vedia takéto nápady zaujať. TEAMu, ktorí na tom robili len toľko: „Ak Vás to baví, robte to aj naďalej, má to neuveriteľnú budúcnosť.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Richard Lacko – EMER Servis – Od pracovného obedu k eventu pre tisíce hostí – pravdivý príbeh

Takto sa robí biznis. Nebaví Vás to čo robíte a robíte to len preto, lebo si tým nejakým spôsobom finančne vylepšíte? Vykašlite sa nato, robte to, čo Vás baví. Každý z nás je v niečom dobrý a presne to by mal v živote robiť. Tak ako tento Pán, ktorý verím, že to robí správne. Len tak ďalej.

Jana Kopernická – LEMUR – Ako vypestovať úspešný firemný blog

Táto prednáška bola ušitá pre ľudí ako som ja. A bola fajn. Áno, blogy ma písať človek, ktorého to baví robiť. Mňa to baví a chcem sa stále zlepšovať, takže ak sa Vám niečo nebude páčiť ohľadom tohto blogu mi to kľudne napíšte na mail. Za každú kreatívnu pripomienku budem veľmi vďačný. Kto bol zvedavý, ako sa píše úspešný blog tam mal určite byť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

26. september 2013 (štvrtok)

TUKE – Technická univerzita v Košiciach, spoľahlivý partner pre priemysel

Študujem na TUKE FBERG a som rád. Predtým som navštevoval inú fakultu, ale keďže Všetko spolu hrá som sa dostal na FBERG. A fakt to tak malo byť. Som Manažér procesov a spravím všetko preto, aby som bol Bc Frederik Krucovčin. Nápady sú, idem si za tým, aby som ich zrealizoval. Držte palce. Ak máte nejaký aj vy a je aspoň trochu technického smeru, určite si ho príďte zrealizovať.

Martin Džbor – T-Systems – Existuje absolvenst s praxou? V systéme duálnej odbornej prípravy, áno

Úžasný nápad. Celkovo sa na stredných priemyselných školách učí dosť teórie, avšak tento nápad sa mi veľmi páči. Celkovo moja stredná sa silno rozvíja v poslednej dobe, začo som veľmi rád a veľmi vďačný. Či už to je Centrum odborného vzdelávania (COV), kde môžete využiť prístroje automatizácie, elektrotechniky, ale taktiež informačných technológií, ako aj tento nápad. Mal by som tam už niekedy zavítať a pozrieť sa ako to tam vyzerá. Otvára sa 7 tried a všetko to bude duálna výučba. Jazyky sa zídu stále. Ako absolvent SPŠE KE Vám túto školu odporúčam, ak máte chuť sa učiť, poznatky prenášať do praxe a zvládnete to, že vidíte len zopár dievčat denne (+zlaté učiteľky, ktoré Vám rady pomôžu, ak vidia Váš záujem).

Veľkou výhodou, že túto výučbu môžete absolvovať aj vtedy, keď už strednú (prípadne vysokú) už máte. Čo sa týka rôznych certifikátov, tie môžete získať taktiež (ako študent SPŠE za malé peniaze alebo zadarmo). Ako som na začiatku písal: „Úžasný nápad“.

Peter Halušťok – Sebarozvoj osobnosti

Čo ma potešilo, že na tejto prezentácií bolo viacero mladých ľudí. Pán Halušťok prednášal veľmi prakticky a príjemne. Dozvedeli sme sa o Sebarozvoji (dnes už musíte byť samouk a má pravdu), Raste (buď rastieš alebo umieraš; zbierať skills). Úspechy je dobré merať (mať svoje méty), z neúspechov sa poučiť. Rastieme prekonávaním prekážok, čo Ťa nezabije, Ťa posilní (osobne používam inú verziu: „Čo Ťa nezabije, sa ťa pokúsi zabiť ešte raz.“). Je dobré mať prísnych lídrov, manažérov, učiteľov, trénerov (cez nich rastiete naozaj (všetkým mojím lídrom, manažérom, učiteľom a trénerom ďakujem, lebo kvôli ním som tam, kde som: „Ďakujem.“)). V krátkosti: nájdite si svoje priority; buďte v niečom odborník; slovami Košickej rapovej skupiny 34 ulíc: „Každým krokom vyššie.“; udržujte vzťahy (rodinné, s priateľmi); veľmi dôležité je aj spoločenské správanie a tiež jazyky; venujte sa svojmu zdraviu a svojmu času (lebo každý jeden deň má len 24 hodín) a hlavne: „Rob to, čo iní nerobia.“

Jana Kopernická – LEMUR – Budovanie vlastnej značky – Daj svojmu menu cveng!

Nápad bol, financií menej. Avšak ja osobne mám výhodu. Volám sa Frederik. Netypické meno. Skús si vymyslieť nejaké umelecké ty. Držím palce.

John Baron – When all else falls, how about self-employment?

Pred týmto pánom mám neuveriteľný rešpekt. Vyvrátil možno veľmi veľa ľudí z omylu. Avšak to čo dosiahol on dokáže možno 1% obyvateľstva. Kto nebol na jeho prezentácií môže ľutovať. Chystám sa o ňom napísať blog v angličtine, trošku to potrvá.

AZU – Aktivita zvyšuje úspech

Ich hlavnú prezentáciu som nestihol, ale ich nápad podporujem a chcem ešte viac. Z názvu sa toho dá veľmi veľa vyčítať. Jednoducho buďte aktívny a navštívte ich stránku (skúste ich nájsť). Stránka je určená najmä pre vysokoškolákov.

Ivan Sokáč – SKYSIDE – Playboy ako jedinečný mediálny produkt

Playboy si nekupujem, lebo si ho momentálne neviem dovoliť a ak by som aj mohol, aj tak som radšej na knižky. Celkovo sa mi však Playboy ako značka páči a to fakt spôsob akým ho prezentujú. Všetko sa dá zobrať z dvoch strán. Osobne mám umenie rád. Fotografovanie považujem za umenie taktiež. Sfotiť ženské telo tak, aby z toho bolo cítiť emóciu je umenie. Celkovo však Playboy považujem za neuveriteľne inovatívnu značku.

Na Svete práce 2013 sa nachádzali aj iné firmy, ktoré určite stoja za zmienku:

12roll – týmto Košičanom držím veľmi palce, je z nich cítiť to, že sú lokalpatrioti a to sa odzrkadľuje aj v ich značke. Len tak ďalej chalani ;) Mám 21 rokov a som už siedmi rok v KE, pomaly sa už možno považujem za 1/3ového Košičana. Milujem to tam a ich nápad še mi bars páči.

Luto Automotive – ak sa nemýlim (čo dúfam, že nie)v podstate organizovalo celý svet práce. Takto má vyzerať organizácia prosím pekne.

Express-people – naučili nás ako spraviť správny životopis, prípadne motivačný. Osobne som dostal tašku plnú užitočných vecí. Ďakujem, určite sa využijú.

Plexo – medzi firmy nepatrí, ale je to veľmi šikovný raper, určite stojí za to si vypočuť niektoré jeho veci na youtube.com

Ostatným firmám sa ospravedlňujem, ale roztrhať som sa nevedel, možno nabudúce.

Celkovo hodnotím Svet práce 2013 ako fascinujúcu skúsenosť, ktorá ma zase raz namotivovala v tom čo robím a čo chcem robiť a s kým sa chcem stretávať. Lebo keď chcete byť veľký, je dobré sa s veľkými ľuďmi stretávať. Každá jedna prezentácia, každý jeden rozhovor, každá jedna rozumná otázka Vám vie dať veľmi veľa.

Zdroje obrázkov:

http://www.tuke.sk/tuke/ab_sp13_banner_223x170px.jpg

http://2.bp.blogspot.com/_OpfSWb9cyc4/TKMxi0-KSTI/AAAAAAAAG-M/xvYdPcjinnw/s200/aiesec-7971051.gif

http://icm.sk/images/uploads/profesia_logo_400.jpg

http://stopthecap.com/wp-content/uploads/2011/02/att_logo.jpg

http://oc.kosice2013.sk/wp-content/uploads/2013/01/vojcik.jpg

http://www.ivychod.sk/img/local/2534/large/sps_elektro_presov.jpg

http://www.eventportal.sk/images/frmlogo/emer-logo-375c-copy.jpg

http://lemur.sk/

http://www.fberg.tuke.sk/kg/obrazky/logoTU.jpg

http://static.itnews.sk/a501/image/file/2/0038/P0E2.t_systems_logo_jpg.jpg

http://www.spseke.sk/web/skola/docs/loga/logo_spse_far.png

http://web.tuke.sk/sipc/pic/azu-beseda.png

http://www.skyside.eu/files/Images/tlacove/Skyside-web-logo.png

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200444060719525&set=a.1420775874866.2054393.1096750922&type=1&theater

https://si0.twimg.com/profile_images/1810377568/397359_10150552419598162_54815563161_10456883_64707632_n.jpg

http://www.ferrotour.sk/images/luto.png

http://www.express-people.com/images/banner-logo.gif

Frederik Krucovčin

Frederik Krucovčin

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Fredi, pracujem vo Volkswagene a občas Vám prinesiem môj uhol pohľadu k nejakej tej problematike. Váš konštruktivný názor si rád prečítam v diskusii, veľakrát mi to už pomohlo otvoriť oči a pochopiť veciam. Tak že, budem rád ak sa k daným veciam vyjadríte aj vy. Škoda, že na počítadlo návštev som zabudol na začiatku môjho blogovania. Nevadí :) Mimochodom ma nájdete blogovať aj na Tumblri Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu